پزشکیان دکترای افتخاری جراحی قلب از پاکستان دریافت کرد ترامپ: شاید باید دوباره نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری بشوم! سخنگوی سازمان ملل: عملیات تخلیه بیش از ۱۱ هزار دریانورد در تنگه هرمز آغاز خواهد شد ادعای ترامپ: بازرسان در زمان مناسب در ایران حضور خواهند یافت شیخ نعیم قاسم: اسرائیل راهی جز عقب‌نشینی از خاک لبنان ندارد دانمارک سفارت خود در تهران را بازگشایی کرد ترامپ: ایران هرگز سلاح هسته‌ای نخواهد داشت! روبیو مدعی شد: پرونده لبنان از ایران جداست! شهباز شریف: تفاهم‌نامه ایران و آمریکا شامل موشک‌های بالستیک نمی‌شود تجاوز اسرائیل به جنوب لبنان همزمان با آغاز مذاکرات بیروت و تل‌آویو آغاز دور پنجم مذاکرات لبنان و اسرائیل در واشنگتن عضو هیات مذاکره‌کننده: انحصار خرید کالای آمریکایی در هیچ تفاهم و توافقی وجود ندارد دبیرکل جدید اتحادیه عرب تعیین شد / نبیل فهمی کیست؟ چه کسی نخست وزیر بعدی بریتانیا است؟ ماجرای ورود بازرسان آژانس به ایران چیست؟ منبع آگاه: صرف شدن پول‌های بلوکه شده برای خرید غلات واقعیت ندارد

ایران خطاب به آژانس؛ اقدامات گروسی را پیگیری حقوقی می‌کنیم

ایران خطاب به آژانس؛ اقدامات گروسی را پیگیری حقوقی می‌کنیم سازمان انرژی اتمی در نامه‌ای به مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران تدابیر لازم در خصوص دفاع از حقوق حاکمیتی خود را به عمل آورده و اقدامات حقوقی مقتضی به ویژه در ارتباط با بی‌عملی‌های صورت گرفته توسط شخص جنابعالی را پیگیری خواهد کرد.
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۶ - ۲۹ خرداد ۱۴۰۴ - 2025 June 19
کد خبر: ۲۸۱۲۶۴

به گزارش راهبرد معاصر؛ متن این نامه به شرح زیر است: 

پیرو مکاتبات متعدد منتهی به نامه شماره ٣٠/٣٠ مورخ ١٣ ژوئن ٢٠٢٥* و در خصوص حملات ددمنشانه مکرر رژیم جنایتکار صهیونیستی علیه تأسیسات هسته ای صلح آمیز جمهوری اسلامی ایران، علیرغم تذکرات و هشدارهای مکرر به شما در ارتباط با بی عملی های صورت گرفته به ویژه شورای حکام که متأسفانه تحت هدایت، نفوذ و پشتیبانی سه کشور اروپایی، آمریکا و رژیم صهیونیستی می باشد، این رژیم در ادامه تجاوزات خود به تأسیسات هسته‌ای صلح‌آمیز جمهوری اسلامی ایران، از جمله مجتمع های غنی سازی نطنز و فردو، بخشهای مختلفی از کارخانه فراوری اصفهان (یو سی اف) و جند مرکز دیکر تحت نظارت آژانس، صبح گاه امروز (ینج شنبه ٢٩ خرداد ١٣٠٣) راکتور تحقیقاتی آب سنگین خنداب (اراک) و مجتمع آب سنکین راکه در جوار این راکتور قرار دارد هدف حملات ددمنشانه و خلاف قوانین بین المللی خود قرار داد.

این حملات نظامی ناقض کنوانسیونهای ژنو و پروتکل های مربوطه، اساسنامه آژانس و چارچوب کاری کمیته علمی ملل متحد در خصوص آثار تشعشعات اتمی (UNSCEAR)، معاهده عدم اشاعه سلاح های هسته ای (NPT)، موافقتنامه بادمان جامع بین ایران و آژانس (INFCIRC/214)، قطعنامه های شورای حکام وکنفرانس عمومی آژانس، استاندار دهای ایمنی آژانس و دیگر اسناد مرتبط بین المللی می باشد.

ضرورت دارد با خاتمه دادن فوری به این بی‌عملی، ضمن محکوم نمودن این اقدامات مغایر با مقررات بین المللی رژیم صهیونیستی به وظایف اساسنامه ای خود عمل کنید. بدیهی است جمهوری اسلامی ایران تدابیر لازم در خصوص دفاع از حقوق حاکمیتی خود را به عمل آورده و اقدامات حقوقی مقتضی به ویژه در ارتباط با بی عملی های صورت گرفته توسط شخص جنابعالی را پیگیری خواهد نمود./ایسنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
captcha
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار